Donnerstag, 7. Juni 2012

آیا مغزشما جوان است

فراترازسخن ...فراتراز سرود...



نفس کشیدن در هوای تو
نیازیست برای هر انسان
فراتر از سخن
فراتر از سرود
وقتیکه به تصویر میکشد
زیباترین کلام عاشقانه را.

و حتی
فراتر از خدایی
که زائیدۀ نطفه های خوفناک ذهن ماست.

و
بتو نگریستن
تحقیر عشق است
هنگامیکه در سکوتمان
شب
بکارت اندیشه هایمان را ربوده است.

امیر کارگر

نگاهي به حکم فوري دادگاه واشنگتن

نگاهي به حکم فوري دادگاه واشنگتن

حکم فوري دادگاه استيناف واشنگتن مبني بر تعيين تکليف سازمان مجاهدين خلق ايران ظرف 4 ماه از سوي وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه اول ژوئن صادر شد. اين حکم را بايد سر آغازي بر پايان گذاشتن بر يک ناعدالتي آشکار و پيشي گرفتن عدالت بر سياست رايج و استمالت از خونريزترين ديکتاتوري تاريخ معاصر جهان ارزيابي نمود. از فرداي نامگذاري سازمان مجاهدين خلق ايران در ليست تروريستي وزارت خارجه آمريکا بر ايرانيان آزاده و شريف عاقبت و فرجام چنين حکمي معلوم و مشخص بود چرا که اگر رژيم حاکم بر ايران نه تنها بليه اي براي ايران و ايراني بلکه تهديدي براي کل بشريت بنا به عملکردهايش از شکنجه و اعدام و سنگسار و در يک کلام تجاوز به حقوق اوليه انساني در داخل و صدور تروريسم در سطح بين المللي محسوب مي شد لذا به همين دليل مقاومت عليه آن براي نجات بشريت در حفظ دستاوردها و ارزش هايش و در عدم بازگشت به "عصر جاهليت و بربريت" مشروع و قانوني و بسا قابل تقدير و پشتيباني است
بر اين اساس بايد گفت:
اولا/ از فرداي نامگذاري نامشروع مجاهدين در فهرست وزارت امورخارجه آمريکا مبارزه اي به گستره تمام جهان عليه آن آغاز شد. چرا که قبل از همه مجاهدين و رزمندگان آزادي و همه هواداران و اعضاي خانواده بزرگ مقاومت بر ساختگي بودن و ناموجه بودن چنين نامگذاري گواهي داده و مبارزه با آن را براي بهم ريختن ميز سازش و مماشات با پليدترين ديکتاتوري تاريخ معاصر حهان را با اصل "کس نخارد پشت من" آغاز کردند چرا که بنا به تجارب پيشين و برآمده از حدود نيم قرن مبارزه با دو ديکتاتوري تنها مي شد با تکيه بر خود يک مبارزه اصيل و مردمي را به پيش برد. تمنا را اول از همه بايد از درون و نهاد و سرشت خود داشت اگر اينچنين باشد مي توان دنيايي را به ايستادگي وادار کرد چرا که اگر جوهره اين مقاومت چيزي جز صداقت و اصالت و پايمردي بر اصول نيست پس مي توان و بايد دنيايي را به همراهي و همبستگي فراخواند
  دوم / تکيه بر اصل "کس نخارد" و مبارزه و اينکه تمامي دستاوردهاي مقاومت ايران تنها به يمن پايداري و تلاش پيگير و همه جانبه مقدور شده است جبهه گسترده اي از مقاومت و ايستادگي از اشرف تا اقصي نقاط جهان عليه نامگذاري نامشروع مجاهدين در ليست تروريستي وزارت خارجه آمريکا شکل گرفت. اين نامگذاري که تاکنون به قيمت جان دهها تن از بهترين فرزندان ملت ايران و از جمله دو قتل عام دو سال گذشته در اشرف تمام شده است طي کارزاري بس طاقت فرسا و آنهم در طول ساليان و در سرما و گرما بي امان با الهام از مبارزه و پايداري اشرفيان قهرمان توسط حاميان مقاومت و اشرف نشانان در سرتاسر گيتي به پيش برده شد که دستاورد آن همانا به چالش کشيدن سياست استمالت و سازش با غدارترين دشمن بشريت يعني رژيم ولايت فقيه حاکم بر ايران و بنيان گذاشتن جبهه اي گسترده و فراگير جهاني در راستاي اجراي عدالت و قانون بود.

 بهمين خاطر بود که رهبر مقاومت ايران اعلام نمود که هر جا ذره اي و قطره اي از عدالت وجود داشته باشد ما پيروزيم چرا که هدف و ماهيت مبارزه مجاهدين و مقاومت ايران چيزي نبوده و نيست جز دستيابي به عدالت و دمکراسي و تحقق حقوق انساني و لذا در مقابل اراده اين اجتماع بزرگ انساني و جبهه مقاومت ضد فاشيسم مذهبي بر هر سد و مانعي بود که فروريزد و بر حقيقت بود که بتابد و درخشندگي خود را به اثبات رساند.

  سوم / استقلال مقاومت ايران در پس اين حکم بارديگر به اثبات رسيد. اين مقاومت از روز آغازين بر نيروي لايزال انساني و معتقد به آزادي و آرمان رهائي از تمامي قيد و بندهاي اسارت ساز بوده و دقيقا از همين منظر يعني تکيه بر ارزشهائي که آنها را نمايندگي کرده و مي کند توانسته بيش از سي و اندي سال تمامي موانع و سدهاي پيش روي مقاومت و مبارزه بر عليه شريرترين ديکتاتوري قرون وسطائي را از پيش پاي خود برداشته و يک گام کيفي به جلو در نيل به اهداف والاي خود بردارد.

 دقيقا با در پيش گرفتن همين استراتژي و سياست راهگشا يعني استقلال و تاکيد بر اصول و ارزشهاي والاي انساني بوده است که مقاومت ايران توانسته از تمامي توطئه ها و زد و بندهاي ارتجاعي و استعماري و از دل سهمگين ترين توطئه ها و جنگ رواني دشمن و اذناب آن و از ميانه آتش و خون و رنج و شکنج بهترين يارانش سربلند بيرون آمده و با تني مجروح و خونين اما سربلند و مغرور راه خود به جلو را بگشايد تا ناقوس مرگ دشمن را بصدا در آورده و کابوس مرگ رژيم را همواره بر سر "ولي فقيه" آن زنده و پابرجا نگهدارد و اشرف را بر بام جهان بعنوان طلايه دار آزادي و رهائي مردم ايران به ثبت رساند.
  چهارم/.اصالت و پايداري و تلاش و همت ماوراي طاقت انساني اين مقاومت و تلالو و درخشش جوهره والاي انساني آن و آرمان مقدسي را که پيگيري مي کند توانسته وجدانهاي آگاه و بيدار و انسانهاي شريف و آزاده را در چهارگوشه عالم بخود جلب نمايد. همبستگي گسترده و جهاني با مقاومت ايران جبهه اي از کارزار عليه فاشيسم مذهبي را بنيان گذاشته که بسياري از توطئه ها و دسيسه هاي برخاسته از مماشات و استمالت از پليدترين ديکتاتوري تاريخ معاصر را عقيم و ناکام باقي گذاشته است. از قضا در همين دادگاه شاهد آن بوديم که چگونه انسانهاي شريف و آگاه و آزاده آمريکائي بعنوان وجدان بيدار بشري عمل نموده و تخطئه و دروغ پراکني عليه مقاومت را  خنثي نموده و بر حقيقت و واقعيت ومظلوميت آن گواهي دهد. مسلم است که چنين جبهه و گستره اي از همبستگي جهاني تنها در پيروزي خارج کردن مجاهدين از فهرست وزارت خارجه آمريکا محدود نمانده و مي تواند و بايد با تکيه بر مبارزه بي امان اشرفيان و قهرمانان ساکن ليبرتي با تکيه بر آرمان رهائي و اصل "کس نخارد" راه به گسترش مبارزه تمامي مردم ايران با رژيم حاکم بر تهران برده و پيروزي نهائي را بر دشمن ضد بشري محقق سازد. 

 واقعيت انکار ناپذير آن است که به يمن افشاگري هاي بي امان مقاومت که به يمن ميليونها ساعت کار طاقت فرسا افکار عمومي جهان پي برده است که رژيم فاشيسم مذهبي حاکم بر ايران نه تنها بليه اي براي ملت ايران بلکه خطري براي صلح و امنيت جهاني است که اگر مهار نشود مي تواند دنيايي را به کام کينه و نفرت و جنگ فروبرد. پس مبارزه با آن وظيفه تمامي بشريت و در قدم اول انسانهاي شريف و آگاهي است که بر اين واقعيت اشراف پيدا نموده و با تمامي وجود خود خطري را که جهان را در قرن بيست و يکم تهديد مي کند دريافته اند.

 پنج/ پيام اين حکم به وزير خارجه آمريکا آن است که به نداي افکار عمومي آمريکا و وجدانهاي آگاه و بيدار بشري پاسخ مثبت داده و از ارزشهاي دمکراتيک آمريکا حفاظت نموده و به آن پايدار بماند. دفاع از ارزشهاي دمکراتيک آمريکا و وفاداري به آن همانا از مسير رد هرگونه مماشات و سازش با ديکتاتوري فاشيسم مذهبي حاکم بر ايران مي گذرد و بر وزير امور خارجه آمريکاست که در قدم اول و در اسرع وقت به حکم فوري دادگاه استيناف جامه عمل پوشانده و بر آن صحه گذارد. اين به نفع دمکراسي و عدالت چه در ايران و چه در کل جهان خواهد بود
شعارهاي ضد ديکتاتوري و پايبندي بر ارزشهاي دمکراتيک و مخالفت با برنامه هسته اي رژيم خميني زماني مي تواند واقعي و در نهايت قرين با موفقيت و پيروزي باشد که در گام اول به خروج نام مقاومت ايران و سازمان مجاهدين خلق ايران از فهرست وزارت خارجه آمريکا بينجامد. يعني افکار عمومي مردم ايران و جبهه ضد فاشيسم مذهبي در تمامي جهان از جمله آمريکا زماني مي تواند بر ادعاها و سياست هاي اعلام شده دولت کنوني آمريکا صحه گذارد و بر جديت و پيگيري آن از سوي وزير امورخارجه آمريکا گواهي دهد که شاهد خروج بلادرنگ نام سازمان مجاهدين خلق ايران بعنوان آنتي تز فاشيسم مذهي حاکم بر ايران از فهرست تروريستي وزارت خارجه آمريکا باشد.


بر وزير امورخارجه آمريکا خانم هيلاري کلينتون است که با اجراي فوري اين حکم به سياست اشتباهي که از زمان رياست جمهوري همسرشان بنياد نهاده شده و تا کنون آثار مخرب آن در تمامي ابعاد روشن شده است نقطه پايان نهاده و ضمن رفع اين بي عدالتي بي سابقه و ظلم آشکار در تاريخ کشور آمريکا بر صحت کلام و ادعاي خود گواهي دهد.


تاريخ ايران از اين فراز و دوران بنا به تمامي تجارب بشري از جمله تجربه حاضر "بهار عرب" عبور کرده و در مقابل رژيم فاشيسم مذهبي حاکم بر آن راهي جز سقوط و سرنگوني محتوم بنا به ماهيت مادون تاريخي و ضد دمکراتيک آن قرار ندارد پس بهتر و شايسته تر آن است که نام خود را در کنار دوستان ملت ايران در نيل به آزادي و دمکراسي به ثبت رسانيم.
عليرضا يعقوبي