Sonntag, 13. Mai 2012

حکایت جالب کشاورز، عاشقی که نویسنده شد

حکایت جالب کشاورز، عاشقی که نویسنده شد

پیرمرد عاشق پیشه اهل تربت حیدریه است. روستایی زاده ای است اهل خورق. جایی در شمال جاده شوسه زاهدان به تربت حیدریه. خودش می گوید که در روستا هندوانه می کاشته و می فروخته و عشق و عاشقی پایش را به نوشتن و کتاب باز کرده است.

سبحان عبداللهی که صورت آفتاب خورده اش سنی نزدیک به ۵۰ سال را نشان می دهد این روزها در گوشه ای از نمایشگاه کتاب، کتاب می فروشد، کتاب که
می گویم، حدیث عشق و عاشقی اوست در سرزمینش و پایتخت که همه با ناکامی همراه بوده است.

عبداللهی به مهر می گوید: اول بار در روستای خودمان دلداده دختری شدم. اما روزگار او را به من نرساند و پدرش او را به مردی داد که سه زن دیگر هم داشت. حکایتی است این عاشق شدن. کاش قانونی داشت و می شد برایش قاعده ای نوشت. نمی دانم چه شد اما تصمیم گرفتم ماجرایش را بنویسم؛ نوشتمش و چند داستان دیگر هم در همان حال و هوا به آن اضافه کردم و شد یک کتاب و نامش را هم گذاشتم «بالاتر از مجنون».


پیرمرد ادامه می دهد: از او درباره انتشار کتابش که پرسیدم گفت: کتابم را کسی منتشر نمی کرد. خیلی این در و آن در زدم. تا آخر با واسطه دوستی ناشری قبول کرد که هزار نسخه چاپ کند. من ولی چهار هزار نسخه می خواستم. می دانستم که می فروشد. در نهایت هم به دو هزار نسخه رضایت دادم و در دو سال ۶ چاپ از کتاب منتشر شد.


عبداللهی ادامه می دهد: داستان هایم را با الهام از بینوایان نوشتم. برخی از شخصیت های آن به نوعی شبیه به آدم های ویکتور هوگو است. من را اینطوری نبینید. برای خودم کلی نویسنده هستم! نصف دیوان حافظ را هم از حفظم.


وی ادامه می دهد: بعد از چاپ کتاب اولم برای کار به تهران آمدم. چشمتان روزبد نبیند، دوباره دلم رفت و عاشق شدم. اما این بارهم نشد و باز شروع کردم به نوشتن که شد همین کتاب دومم که اسمش هست «جوانی کجایی که یادت بخیر!»


می پرسم: ناشرت کجاست؟


می گوید: پول نداشت در نمایشگاه شرکت کند. من خودم کتاب ها را ریختم توی یک ساک و آوردم تهران و روزها اینجا می فروشمشان.


.

گوگل مراقب باش ..فیسبوک چراغ خاموش میاد

گوگل مراقب باش ..فیسبوک چراغ خاموش میاد

http://www.narenji.ir/4306

فیس بوک در حال کار روی موتور جستجوی خود است تا آن را دگرگون کند. داگلاس مک‌میلان و براد استون از Bloomberg و BusinessWeek می‌گویند: حدود 24 مهندس در فیس‌بوک، تحت رهبری مهندس سابق گوگل، لارس راسموسن، مشغول کار بر روی بهبود موتور جستجوی فیس‌بوک هستند. این را دو تن از افراد آشنا با پروژه گفته‌اند و خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا کمپانی در مرحله‌ آرامِ پیش از عرضه عمومی سهامش است. به گفته آنها هدف از این پروژه، کمک به جستجوی بهتر در میان حجم انبوه مطالب به اشترک گذاشته شده توسط کاربران در فیس‌بوک است، مواردی مثل به روز رسانی وضعیت کاربر، مقالات، ویدیوها، و سایر اطلاعات موجود در گستره‌ی وب که افراد با استفاده از دکمه‌ی Like فیس‌بوک آنها را علامت زده‌اند.

در حال حاضر فیس‌بوک هیچ جایگاهی در حوزه جستجو ندارد. بر طبق آمار Comscore، سایت‌های AOL، Amazon و Ask درخواست‌های جستجوی بیشتری را نسبت به فیس‌بوک دریافت می‌کنند. اما جستجوی فیس‌بوک می‌تواند قوی و موفق باشد. در واقع، در گوگل که این‌طور فکر می کنند و معتقدند که با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توان نتایج جستجوی اطلاعات و آگهی‌ها را بهبود بخشید. هدف اصلی از راه‌اندازی گوگل پلاس نیز همین است.


فیس‌بوک در ماه می با ارزش تقریبی 100 میلیارد دلار به یک شرکت سهامی عام بدل خواهد شد. اگر قیمت سهامش جهش کند، می‌تواند ارزشی معادل گوگل پیدا کند. اما با این حال، درآمدهایش یک دهم درآمدهای گوگل است. ضمن اینکه درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک رشد کندی هم دارد. از این رو است که حتی اگر مقوله جستجو بتواند برای فیس‌بوک یک تجارت 500 میلیون دلاری هم باشد، کسب آن می‌تواند پیشرفت معناداری برای این غول اینترنتی باشد. ادامه مطلب را از دست ندهید. 

برگرفته ازسایت مربوطه ....http://www.narenji.ir/4306