Donnerstag, 5. Juli 2012

افزایش سرکوب درآستانه هیجده تیر


افزایش سرکوب درآستانه هیجده تیر

مقاله ایی اززهره هادیان

  نگرانی از نزدیک شدن ۱۸ تیر سال روز قیام ۶ روزه ی دانشجویی ۱۸ تیر ماه  ۱۳۷۸ موجب شده است تا ارگان های سرکوب گر در حالت  آماده باش در آیند. بویژه در شرایط بحران اقتصادی، تورم، بیکاری که ناشی از اختلاس های کلان سران رژیم و بودجه های سرسام آور نیروی قدس (برای صدور بحران و سرکوب به سوریه و عراق و ...) و بودجه محرمانه موشکی و اتمی (که همچنان ادامه دارد) خامنه ای، بشدت از هر حرکت اجتماعی برخود میلرزد. تا با تمام توان و با عنوان خدعه و نیرنگ و سرکوب عریان بدنبال اقدامات پیشگیرانه است که مردم حرکتی نکنند.
در همین رابطه در آستانه ۱۸ تیر فشار روی فعالیت های دانشجوئی را بالا برده و و باز داشت دانشجویان افزایش می یابد . چماقداران لباس شخصی زیر چتر بسیج دانشجویی هر روز حول بهانه ای برای سرکوب و ایجاد وحشت و رعب سازماندهی میشوند.... بعنوان نمونه به دو نمونه از  دستگیریهای دانشجوئی اشاره میشود.
• نوید گرگین فعال دانشجویی هفته گذشته در اصفهان بازداشت شد. به گزارش هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوید گرگین دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۵ ریاضی و ورودی ۱۳۹۰ فلسفه علم دانشگاه اصفهان هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
• .سهند معالی شهروند سرابی در پی مراجعه نیروهای امنیتی به منزل پدریش بازداشت شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز دوشنبه دوازده تیر ماه ۱۳۹۱ ساعت شش صبح نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل سهند معالی اقدام به بازداشت و تفتیش منزل پدری ایشان نموده و پس از بازرسی منزل خانواده وی را مجبور به باز کردن مغازه وی در بازار کرده و پس از تفتیش تمامی کامپیو‌تر و وسایل شخصی نامبرده را ضبط نمودند.  سهند معالی متولد ۱۳۶۵ در سراب از ادامه تحصیل محروم شده است.