Sonntag, 17. Juni 2012

محکومیت فشارهای مارتین کوبلر برساکنان اشرف ولیبرتی




محکومیت فشارهای مارتین کوبلر برساکنان اشرف ولیبرتی

وال استریت ژورنال ۱۵ ژوئن ۲۰۱۲-کمیته حمایت از ساکنان اشرف از طرف ایرانیان مقیم آمریکا که عزیزانشان در کمپهای اشرف و لیبرتی هستند، فشارهای فزاینده‌ یی را که توسط مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در عراق بر روی ۳۲۰۰ مخالف ایرانی در عراق اعمال میشود قویاً محکوم و اعلام کردند : حرفها و عملکرد مارتین کوبلر، تنها در خدمت رژیم جنایتکار حاکم بر ایران و دولت نوری مالکی در عراق است که به خواست رژیم تهران عمل می‌کند. 
کمیساریای عالی پناهندگی ملل‌متحد رسماً ساکنان اشرف را به‌عنوان پناهجو و اشخاص مورد نگرانی به‌رسمیت شناخته و تصریح کرده است که آنها باید از حفاظتهای پایه ای انساندوستانه و آزادی رفت و آمد برخوردار باشند. 
آقای کوبلر، در بیانیه ۱۱ژوئن ۲۰۱۲ خود، بار دیگر بر نقض فاحش یادداشت تفاهم ۲۵دسامبر ۲۰۱۱ توسط دولت عراق، و نقض سیستماتیک حقوق ساکنان کمپهای اشرف و لیبرتی، چشم پوشید. و به ناحق، به‌طور تلویحی ساکنان را به‌خاطر توقف روند جابه‌جایی مورد سرزنش قرار داد. 
آقای کوبلر توضیح نداده که چرا او خواستار مداخله ملل‌متحد برای مواخذه مالکی به‌خاطر نقض آشکار یادداشت تفاهم که دولت وی با ملل‌متحد امضا کرده، نشده است. 
ما از ملل‌متحد و آمریکا می‌خواهیم برای آرام کردن بحران انسان‌دوستانه در زندان لیبرتی، فوراً دست به‌عمل بزنند و دولت مالکی را وادار کنند به قوانین بین المللی و تعهدات خود در قبال ساکنان مقید باشد.